Case: RollerMouse redt Mona's baan

Ernstige nekpijn dwong Mona ertoe om zich ziek te melden

Mona Östman werkt als verkoper binnendienst bij Lenovo. Monas klanten zijn grote bedrijven uit heel Zweden. Ze zit de hele dag achter de computer en houdt zich o.a. bezig met contracten, acquisitie, levering en productinformatie. In de computerwereld is de innovatiesnelheid van platformen en componenten hoog. Mona moet dus goed op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen om haar klanten voortdurend de beste oplossingen te kunnen blijven bieden. Maar als zij achter de computer zit, dan gebruikt ze geen gewone muis uit Lenovo’s eigen assortiment.

Mona Östman
Verkoopster Binnendienst
Lenovo

Mona from Lenovo

De RollerMouse hielp tegen ernstige nekpijn

“Zonder de RollerMouse had ik mijn werk niet meer kunnen doen. Dan was het afgelopen geweest.” Daarom leverde het geen discussie of problemen op toen ze Lenovo vroeg een RollerMouse voor haar te kopen, toen ze daar zeven jaar geleden in dienst trad. Bij haar vorige werkgever had ze ook al drie jaar lang een RollerMouse gebruikt. “Ik heb ook een periode zonder RollerMouse gewerkt. Al na drie weken kreeg ik pijnklachten.” Mona Östmans klachten begonnen met pijn in haar nek, die zich langzaam naar haar schouders verspreidde. Ze nam pijnstillers, maar toen het gebied ontstoken raakte, kon ze niet meer werken. “Het voelde alsof mijn spieren in brand stonden, vanaf mijn nek tot aan mijn schouders.”

female office worker working in front of a laptop

The pain was back within a week

Binnen een week was de pijn terug Ze ging twee weken op ziekteverlof, waarin ze veel oefeningen deed en regelmatig werd gemasseerd. Maar toen ze weer aan het werk ging, kwam de pijn binnen een week terug. Toen stelde iemand haar voor om een RollerMouse uit te proberen. Het duurde echter wel een week voordat ze door had hoe het apparaat werkte en ze er goed mee kon werken. “Na de eerste week had ik de moed bijna opgegeven. De manier waarop je een muis gebruikt is een diep ingesleten gewoonte. Maar na de tweede week kon ik even snel werken met de RollerMouse als met een gewone muis. En de pijn was helemaal verdwenen. Het is echt geweldig. Ik begrijp niet waarom niet meer mensen hem gebruiken. Het is een goedkope investering. Als je een of twee dagen ziek bent, is dat duurder voor je werkgever.”

Lees hier meer over onze RollerMouse

"Ik hoef mijn arm niet meer opzij te bewegen om de muis te pakken. Ik kan mijn handen voor mijn lichaam houden en ik kan alle functies uitvoeren met slechts een kleine handbeweging. Alles wat ik moet doen ligt nu onder handbereik. Ik werk gewoon efficiënter. Het is een productief hulpmiddel, dat een groot verschil maakt."

Alles staat in het midden

Volgens Mona Östman is het grote verschil met een gewone muis dat alles gecentreerd is ten opzichte van het toetsenbord en de monitor. Dat levert een betere werkhouding op en je kunt sneller werken. “Ik hoef mijn arm niet meer opzij te bewegen om de muis te pakken. Ik kan mijn handen voor mijn lichaam houden en ik kan alle functies uitvoeren met slechts een kleine handbeweging. Alles wat ik moet doen ligt nu onder handbereik. Ik werk gewoon efficiënter. Het is een productief hulpmiddel, dat een groot verschil maakt. Het is niet alleen maar een leuk ding om te hebben. Iedereen met pijnklachten zou het moeten uitproberen. Het zou niet nodig moeten zijn om pijnstillers te slikken op je werk,” zegt Mona Östman.

Man using the ergonomic centred mouse RollerMouse Red at his home office

Over Lenovo

“De kracht van Lenovo is dat we een wereldwijd bedrijf zijn dat over de hele wereld gestandaardiseerde oplossingen kan aanbieden. Ons belangrijkste product is de pc. We houden ons niet bezig met aanpasbare accessoires zoals ergonomische producten,” zegt Mona Östman.

blank