Drivers

Al onze ergonomische muizen en toetsenborden zijn plug-and-play. Als je de functie van de knoppen wilt wijzigen, kun je dat doen met onze gratis stuurprogramma’s. Als je alle voorgeprogrammeerde instellingen van je bewerkingssoftware wilt kunnen gebruiken via de multimediaproducten, dan heb je een driver nodig. Alle drivers zijn in het Engels.

Muis en Toetsenbord

Big Sur mouse driver
Please follow the steps below carefully to properly uninstall any previous Contour Mouse drivers, and install the latest driver. These steps differ from previous instructions we have provided for earlier versions of macOS.

1. Disconnect any Contour device connected to the Mac.
2. Uninstall the Contour Mouse driver using the Contour Mouse Uninstaller found in the Help menu of the Contour Mouse app.
3. Restart the Mac.
4. Open the Contour Mouse disk image (.dmg file) located in the Downloads folder or on the Desktop. If you received the disk image by email, do not double-click it inside Mail. Move it to the Desktop first.
5. Find the Contour Mouse app in the disk image and drag it to the Applications folder.
6. Eject the disk image.
7. Open the Contour Mouse app located in the Applications folder. Make sure you do not open the copy that is on the disk image.
8. When the System Extension Blocked warning pops up, click Open Security Preferences.
9. Click the yellow lock at the bottom left corner of the System Preferences window.
10. Enter your password. You must be in an administrator account to install the driver.
11. Click the Allow button next to “System software from application Contour Mouse was blocked from loading”.
12. Connect the Contour Mouse or keyboard device to the Mac.

Hier vind je oudere drivers

Contour Shuttle

Big Sur Shuttle driver

Please follow the steps below carefully to properly uninstall any previous Shuttle drivers and install the Big Sur driver. These steps differ from previous instructions we have provided for earlier versions of macOS.

  1. Disconnect any ShuttlePRO or ShuttleXpress device connected to the Mac.
  2. Uninstall the Contour Shuttle driver using the Contour Shuttle Uninstaller found in the Help menu of the Contour Shuttle app.
  3. Restart the Mac.
  4. Open the Contour Shuttle disk image (.dmg file) located in the Downloads folder or on the Desktop. If you received the disk image by email, do not double-click it inside Mail. Move it to the Desktop first.
  5. Find the Contour Shuttle app in the disk image and drag it to the Applications folder.
  6. Eject the disk image.
  7. Open the Contour Shuttle app located in the Applications folder. Make sure you do not open the copy that is on the disk image.
  8. When the System Extension Blocked warning pops up, click Open Security Preferences.
  9. Click the yellow lock at the bottom left corner of the System Preferences window.
  10. Enter your password. You must be in an administrator account to install the driver.
  11. Click the Allow button next to “System software from application Contour Shuttle was blocked from loading”.
  12. Connect the ShuttlePRO or ShuttleXpress device to the Mac.

* Het stuurprogramma van de Shuttle bevat standaardinstellingen voor de meeste programma’s. Als het stuurprogramma niet de instellingen bevat voor het programma waarvoor jij de Shuttle wilt gebruiken, kijk dan in de lijst met instellingen die je kunt downloaden. Er verschijnen vaker nieuwe en bijgewerkte programma’s dan dat de stuurprogramma’s worden bijgewerkt. Daarom bevatten de stuurprogramma’s niet alle bijgewerkte instellingen.

Kun je het antwoord op je vraag niet vinden?

We zijn er om je te helpen. Als je het antwoord op een vraag niet kunt vinden, leg je vraag dan aan ons voor. Een van onze supportmedewerkers neemt dan contact met je op.